گروه موسوم به«تشکیلات مقاومت ملی آذربایجانی جنوبی» و اقدام به توزیع آزادانه کتاب در دبستان ها و برگزاری میتینگ در مدارس اردبیل

۱۰ مهر, ۱۳۹۷
گروه موسوم به«تشکیلات مقاومت ملی آذربایجانی جنوبی» و اقدام به توزیع آزادانه کتاب در دبستان ها و برگزاری میتینگ در مدارس اردبیل

یک گروه شبه تروریستی موسوم به تشکیلات مقاومت ملی به اصطلاح آذربایجان جنوبی، که متشکل از جمعی از تجزیه طلبان در ترکیه و امریکا است، به صورت سازمان یافته و هدفمند، افرادی را برای تحریک احساسات قومی به مقابل مدارس استان اردبیل گسیل کرده اند تا در مقابل درب دبستان و حتی کلاس های درس، اقدام به سخنرانی علیه قانون اساسی و تمامیت ارضی و همچنین توزیع کتاب نمایند.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذری‌ها، اعضای این گروه نفرت پراکن، که  سوءپیشینه قضایی نیز دارند با اجتماع در برابر دبستان ها و گاها ورود به کلاس های درس، اقدام به سخنرانی و نفرت پراکنی علیه زبان فارسی و قانون اساسی می نمایند.

جالب اینجا است که اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز ظاهرا با این افراد «هماهنگ» بوده و اجازه ورود آنها به مدارس پسرانه و دخترانه و حضور در کلاس‌های درس را داده است. این در حالی است که حتی والدین دانش آموزان نیز برای ورود به مدرسه نیاز به اجازه دارند.

طبق تمام قوانین و کنوانسیون های بین المللی استفاده سیاسی از کودکان ممنوع بوده و جرم شناخته می شود. تنها گروههای زیرزمینی و تروریستی مانند داعش ، بوکوحرام و پ.ک.ک از کودکان در راستای اهداف سیاسی استفاده می کنند! با این وجود اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، کودکانی را که به« امانت» نزد آنها گذاشته شده بود را به دست جریان های زیرزمینی، تجریه طلب و حامی تروریسم سپرده است تا هر گونه که صلاح میدانند اقدام به شتشوی مغزی کودکان و تبلیغات سیاسی علیه کشور جمهوری اسلامی ایران نمایند.

تشکیلات تروریستی مزبور در وب سایت خود حملات تروریستی در اهواز از سوی جریان های تجزیه طلب و خلقی را تبریک گفته و آن را در راستای دفاع مشروع آنها دانسته است. این تشکیلات ضمن ویدئویی بیان داشته است که « رویداد! برخورد مسلحانه در اهواز، بار دیگر حق دفاع مشروع در آذربایجان را نیز مطرح کرده است»! روشن است که  این گروه با رویداد نامیدن حملات تروریستی در اهواز قصد تسری دادن آن به ناحیه شمالغرب کشور را دارد.

 از آنجایی که تصاویر اقدامات تجزیه طلبانه در اردبیل تنها در وب سایت این گروه و با مارکر ( مُهر) این وب سایت به صورت آلبوم اختصاصی  در چند نوبت منتشر شده است، می توان دریافت که افراد مزبور با تشکیلات به اصطلاح ملی مقاومت ملی آذربایجان جنوبی در تماس بوده و تصاویر را برای این گروه ارسال کرده اند زیرا وب سایت‌ها تنها به تصاویر انحصاری خود مارکر می زنند. از نحوه اطلاع رسانی سلسله وار این اقدامات در وب سایت گروه اخیر به نظر می رسد که عملیات مدارس اردبیل به صورت سازمان یافته و با هدایت اعضای این سازمان در داخل کشور صورت گرفته است. توضیح این که تصاویر مربوط در هیچ سایت داخلی منتشر نشده است و ارتباط این افراد با سازمان های تجزیه طلب برونمرز و هماهنگی با آنها از این طریق آشکار است. همچنین تلویزیون تجزیه طلب گوناز تی وی که با بودجه سیا اداره می شود در این خصوص در بخش های مختلف اطلاع رسانی کرده و موسسه توانا ( جریان برانداز در امریکا) نیز با تبلیغات بسیار اقدام به پوشش خبری این تحرکات نموده است.

نکته تاسف بار این که آموزش و پرورش اردبیل و یا دستکم مدیران مدارس، ظاهرا کمال همکاری را با اعضای سازمان مزبور داشته است و الان چگونه می توان متصور بود که این افراد با سوءپشینه قضایی به جای معلم در روز اول مهر در کلاس درس حاضر شده و کودکان نونهال را مورد سواستفاده سیاسی قرار داده اند. بسیاری از والدین در این خصوص نگران بوده و این نگرانی را با سایر مسئولان شهری در میان گذاشته اند اما تا کنون به نتیجه نرسیده اند. بدیهی است که پیش از هر چیز، وزارت آموزش و پرورش و ادارات ذیربط با وزیر باید در این خصوص پاسخگو بوده و روشن کنند که چگونه مدارس اردبیل برای خرابکاری و میتینگ در اختیار عده ای آنارشیست و حامی تروریست ها گذاشته می شود.

جامعه اردبیل و کل ایران، هم اکنون نگران سرنوشت نونهالانی است که به رسم «امانت» در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می شوند اما آموزش و پرورش برخی استانها، به این امانت، «خیانت» کرده و آنها را در اختیار سازمان های مشکوک تروریستی، برانداز و تجزیه طلب قرار می دهند. بدیهی است که التهاب موجود تنها در سایه پاسخگویی، تعهد به عدم تکرار، برخورد با مسببین و معاونین در داخل اداره آموزش و پرورش و دستگیری مباشرین و خرابکاران اندکی آرام خواهد شد.