دنیزلی و ماجرای ورود غیرقانونی دو عکاس خبری ترکیه به بازی تراکتور-استقلال

۱۷ آبان, ۱۳۹۸
دنیزلی و ماجرای ورود غیرقانونی دو عکاس خبری ترکیه به بازی تراکتور-استقلال

رسانه «اخبار سوریه» از همکاری مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور با نهادهای جاسوسی ترکیه علیه امنیت کشورمان خبر داد. این رسانه نوشت:

 

منابع خبری به ما گفته‌اند ماجرای روز جمعه قبل در ورزشگاه یادگار امام تبریز دست‌پخت طرف‌های مختلفی بوده است. از کنسول ترکیه در تبریز تا سرمربی تیم تراکتورسازی آذربایجان و جریان‌های واگرا که با این کنسولگری در ارتباط هستند. بر اساس اخباری که ما دریافت کرده‌ایم، مصطفی دنیزلی سرمربی تیم تراکتورسازی در روز بازی تلاش داشته تا دو نفر از خبرنگاران ترکیه‌ای را با امکانات و تجهیزات کامل خبرنگاری وارد ورزشگاه کند تا از حوادثی که قرار بوده روی دهد، گزارش تهیه کنند!

گفته می‌شود مصطفی دنیزلی با همکاری سرکنسول ترکیه در شهر تبریز و هماهنگی برخی محافل پان‌ترکیسم در آنکارا که عناصر خود را برای به زعم خودشان قدرت‌نمایی مهبا کرده بودند، بر آن بوده‌اند تا فیلم‌ها و تصاویر با کیفیتی از بالابردن پرچم ترکیه و همچنین شعارهایی که داده می‌شود جهت بهره‌برداری رسانه‌ای تهیه کنند. اما با هوشیاری نیروهای امنیتی، این دو خبرنگار موفق به ورود به ورزشگاه نمی‌شوند.

نوع پوشش خبری حوادث تبریز توسط رسانه‌های دولتی و خصوصی به‌شدت کنترل شده ترکیه نشان از هماهنگی کامل میان عناصر ضدملی و خائن با سرکنسول ترکیه و مربی ترکیه‌ای تراکتور دارد. اینکه مصطفی دنیزلی چرا باید اخلاق حرفه‌ای را زیر پا بگذارد و خبرنگاران ترکیه‌ای را وارد ورزشگاه کند، سوالی است که رئیس باشگاه تراکتورسازی باید در مورد آن شفاف‌سازی کند.

از همان ابتدا هم مشخص بود که سازمان اطلاعات ترکیه بی‌خود و بی‌جهت نمی‌آید و بخش‌هایی از پس‌انداز خود در ایران را مفت و مجانی بسوزاند. آنها به‌ باور غلط و سراسر اشتباه خود می‌خواستند انتقام مخالفت صریح و جدی ایران با زمینخواری و غارت‌های ارتش اردوغان و تروریست‌های دست‌پرورده‌اش را بدهد. مخالفت ایران، نقش بسیار مهمی در مهار افکار توسعه‌طلبانه اردوغان در سوریه داشته است.