ترجمه آذری کتاب هرتزل در باکو منتشر شد

۲۸ مهر, ۱۳۹۵
ترجمه آذری کتاب هرتزل در باکو منتشر شد

ترجمه آذری کتاب «دولت یهود»، اثر تئودور هرتزل، بنیانگذار «سازمان جهانی صهیونیسم » در جمهوری باکو  منتشر شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی «یهود» جمهوری آذربایجان، «مرکز ملی فکر» و « آکادمی دولت گرایی انتشارات کتابستان» جمهوری باکو ، ترجمه باکویی کتاب «دولت یهود» را در باکو منتشر کردند. کتاب «دولت یهود» 52 سال قبل از تاسیس اسراییل نوشته شده و در آن چگونگی تشکیل اسراییل و ساختارهای دولت، ارتش، پلیس، اقتصاد به تفصیل بحث شده است.

شهریار مجیدزاده، رییس «مرکز ملی فکر» گفت : « این مرکز به ارایه ضروری ترین کتاب ها برای خوانندگان کتاب در جمهوری باکو ادامه می دهد. ابتدا کتاب «زنبق های سفید»، اثر گریگوری پتروف را درباره جریان روشنفکری فنلاند ترجمه کردیم که به جوانان (جمهوری) آذربایجان یاد می دهد در مقابل تلاش و اراده ، هیچ چیز غیرممکن نیست. اکنون نیز کتاب «دولت یهود» تئودور هرتزل را ترجمه کرده ایم و مطمئن هستیم که در این کتاب نیز مطالب زیادی برای یادگیری وجود دارد. مهمترین آنها نیز «اراده » است. یهودیانی که دو هزار سال در «گتوها» زندگی کرده بودند، هیچ گاه بی عدالتی ها علیه خود را نپذیرفتند و در نتیجه ، دولتی را که دو هزار سال پیش از دست داده بودند، مجددا تاسیس کردند. »

رییس «مرکز ملی فکر» جمهوری آذربایجان گفت : « می دانم که به علت ترجمه کتاب «دولت یهود» ممکن است از سوی برخی محافل و اشخاص مورد انتقاد قرار بگیریم. اما، ما  با بی اعتنایی به این مسایل، به انتشار کتبی که  آنها را برای جامعه الگو می دانیم ، ادامه خواهیم داد. این کار ما ، به کل آذربایجان مربوط است و مظهر ارزش های اساسی ملت مان و نیت دوستانه و خوشبینانه اش است. هرکسی که به فکر وجهه (جمهوری) آذربایجان است، باید این گونه بیاندیشد. »

کتاب «دولت یهود» که برای نخستین بار در (جمهوری) آذربایجان منتشر شده، برای فروش عرضه شده است و علاقه مندان می توانند با شماره تلفن  0705372184  ( 0099705372184) تماس بگیرند.