چنگیز عبدالله اف: قراباغ را ارامنه نگرفتند، آذربایجانی‌ها فرار کرده اند

۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶
چنگیز عبدالله اف: قراباغ را ارامنه نگرفتند، آذربایجانی‌ها فرار کرده اند

 

انتقاد چنگیز عبدالله اف، نویسنده مشهور جمهوری باکو از کاهش میزان کتابخوانی در این کشور و “بی اطلاعی عمومی از فرار نظامیان این کشور از مقابل ارامنه مهاجم در جنگ قراباغ”، با اعتراض شدید نمایندگان مجلس از حزب حاکم مواجه شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «مدرن» چنگیز عبدالله در مراسم گشایش مرکز تبلیغات کتاب، مرکز «آذری کتاب» در باکو گفته است: « مردم جمهوری آذربایجان کتاب نمی خوانند. هرکس پول دارد، زود با آن تالار دایر می کند. »

چنگیز عبدالله گفت : « در گذشته در باکو، مردم شب را تا صبح در خیابان منتظر می ماندند تا کتاب بگیرند. الان مردم این را باور نمی کنند. بعد ما آنجا را فروختیم. ما آذربایجانی ها این کار را کردیم. ارمنی ها این کار را نکردند. از یک طرف مغازه باز کردیم و از طرف دیگر آرایشگاه ایجاد کردیم. »

به گزارش «مدرن»، چنگیز عبدالله اف گفته است که اراضی جمهوری باکو را نیز ارامنه نگرفته ، بلکه آذربایجانی ها خود ، اراضی را گذاشته و فرار کرده اند.

پایگاه اینترنتی «مدرن» سپس این جمله را که ” اراضی جمهوری آذربایجان را نیز ارامنه نگرفته ، بلکه آذربایجانی ها خود ، اراضی را گذاشته و فرار کرده اند”، از خبر خود حذف کرد.

سیاووش نوروز اف، معاون دبیر اجرایی حزب حاکم و رییس کمیته گروه های دینی و سازمان های اجتماعی مجلس در واکنش منفی به سخنان چنگیز عبدالله اف گفت : “امروز مردم می توانند بدون خواندن کتب مورد دلخواه خود، با استفاده از ابزارهای نوین، مطالب آنها را بشنوند. چنگیز عبدالله اف، یکی از نویسندگان جمهوری آذربایجان است که در دنیا شهرت دارد. او یکی از نویسندگانی است که بیشترین کتابها  از او منتشر شده است. در کتاب خوان نبودن مردم، مشکل نویسنده نیز وجود دارد. نویسنده ها باید کتابهایی را بنویسند که در مردم رغبت خواندن ایجاد کند.»

چندی پیش نیز کفیل ریاست جمهوری باکو (یعقوب محمداف) گفته بود که در زمان ریاست جمهوری باکو شهر شوشا بدون مقاومت از سوی ارتش تسلیم ارامنه شد.