برخی منابع از احتمال محاکمه وزیر خارجه سابق باکو خبر می دهند

۳۱ تیر, ۱۳۹۹
برخی منابع از احتمال محاکمه وزیر خارجه سابق باکو خبر می دهند

سایت آذپولیتیکا در باکو از احتمال پیگرد قضایی المار محمدیاروف، وزیر خارجه پیشین این کشور خبر داد. سایت آذپلیتکا نوشت: « به علت تبدیل وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به لانه جاسوسان، نام المار محمدیاروف در ردیف نخستین کسانی خواهد آمد که مجازات می شوند.»

براساس گزارش سایت آذپلیتیکا ، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در توصیه هایش به جیحون بایراموف، وزیر خارجه جدید، درباره وابستگی برخی دیپلمات های جمهوری آذربایجان به سازمان های امنیتی بیگانه سخن گفت و ممکن است شماری از دیپلمات ها و سفرای جمهوری آذربایجان در پایان ماموریت خود به کشور بازنگردند.

آذپلیتیکا نوشت : « پس از سخنان رییس جمهوری درباره خیانت ها در سیستم وزارت امور خارجه، گزارش هایی درباره به دست و پا افتادن خیانتکاران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. »

الهام علی اف در دیدار برخط با جیحون بایراموف ، وزیر امور خارجه جدید جمهوری آذربایجان گفت : «برخی از دیپلمات ها به دولت خیانت کرده اند، خودفروشی کرده اند و این را پنهان نمی کنند. آنها تحت کنترل ارگان های ویژه کشورهای محل ماموریت هستند. ما به قدر کافی در این باره اطلاعات داریم. امروز اکثریت مطلق کسانی که علیه آذربایجان کار می کنند و خود را آذربایجانی می نامند، ولی از ارمنی هم بدترند، تحت کنترل ارگان های امنیتی کشورهای محل سکونتشان هستند و از آنها پول و آموزش دریافت می کنند. ما به قدر کافی در این باره اطلاعات داریم. ارگان های ویژه ما بارها به ارگان های ویژه کشورهای مقابل در این باره گزارش داده اند. گفته اند که ما می دانیم که فلان شخص را شما جهت می دهید و به فلان شخص شما منزل داده اید و سخنان کثیف فلان شخص هم به خواست شما نوشته می شود. ما تمامی این ها را می دانیم.»