با سوءاستفاده‌کنندگان از موضوع “قومیت‌”در انتخابات برخورد می‌شود

۲۸ مهر, ۱۳۹۵
با سوءاستفاده‌کنندگان از موضوع “قومیت‌”در انتخابات برخورد می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه قومیت ها در کشور به بهترین شکل با صمیمیت و عشق به میهن با یکدیگر زندگی می کنند، گفت: هر کس یا جریانی بخواهد از مساله قومیت ها سوء استفاده کند با او و یا آن جریان به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه مقیمی قائم مقام وزیر و معاون سیاسی وزارت کشور و سامانی معاون پارلمانی این وزارتخانه امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان حضور یافت.

شهریاری نماینده زاهدان سوالی در مورد علت عدم تقسیمات استان سیستان و بلوچستان به دو یا سه استان مطرح کرد و در توضیح سوالش، گفت: با توجه به فقر، عدم توسعه و وسعت بسیار زیاد این استان ضرورت دارد مرزبندی تغییر کند و به یک یا دو استان تقسیم شده تا بتواند ضمن کمک به توسعه منطقه مشکلات را رفع کند.

وزیر کشور در پاسخ گفت: هر کس یا جریانی بخواهد از مساله قومیت ها سوء استفاده کند با او یا آن جریان به شدت برخورد خواهد شد. قومیت ها در کشور ما به بهترین شکل با صمیمیت و عشق به میهن با یکدیگر زندگی می کنند. افتخار همه ما این است که تحت لوای جمهوری اسلامی هستیم.

وی گفت: وزارت کشور در زمینه تقسیمات کشوری به ویژه در تقسیمات استانی به هیچ عنوان ورود پیدا نکرده و سیاست دولت هم این نیست.

طبق گفته نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شهریاری نماینده زاهدان از توضیحات وزیر قانع نشد و چون کمیسیون این سوال را منطقه ای تشخیص داد قرار شد اقدامات بعدی مطابق آیین نامه انجام شود.

در ادامه دلخوش نماینده صومعه سرا سوالی از وزیر کشور پرسید مبنی بر اینکه با توجه به اینکه دفاع از جان و مال و حقوق آحاد ملت بر اساس اصول مترقی قانون اساسی بر عهده دولت بخصوص وزارت کشور است چرا این کار در مورد حقوق بنده و خانواده و مردم صومعه سرا از طریق شورای تامین و مراجع تحت نظر این وزارتخانه صورت نگرفته است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال گفت: وزارت کشور اقدامات خود را انجام داده و افراد متهم به دستگاه قضایی معرفی شده و منتظر صدور حکم هستند از این به بعد هم اگر موردی باشد اقدامات لازم صورت می گیرد.

طبق توضیح نقوی حسینی، قرار شد که این موضوع از سوی کمیسیون مورد پیگیری قرا گیرد و به همین دلیل سوال از وزیر منتفی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که هدایت الله خادمی و علیرضا سلیمی نیز سوالات خود را از وزیر پس گرفته و قرار شد سوال محمدرضا پورابراهیمی بنا به درخواست خود به تعویق بیفتد.

همچنین در جلسه امروز کمیسیون صفاری نطنزی، نقوی حسینی، کواکبیان، گودرزی و نانواکناری به عنوان پنج عضو کمیسیون مشترک تعیین تکلیف طرح دو تابعیتی ها انتخاب شدند.

گفتنی است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا ساعت 6 صبح جلسه فوق العاده خواهد داشت