بزرگداشت شهدای آتش نشان در ارومیه و حاشیه سازی ناپسند قاضی پور

۱ بهمن, ۱۳۹۵
بزرگداشت شهدای آتش نشان در ارومیه و حاشیه سازی ناپسند قاضی پور

 

به گزارش خبرنگار آذری ها از ارومیه ، در حالی که مردم ارومیه در اقدامی تحسین بر انگیز و با حضور پر شور خود با شعارهایی همچون《ایرانم تسلیت》و 《مردم ارومیه در غم آتش نشانان هم وطن》در مقابل ایستگاه آتش نشانی به ابراز همدردی با خانواده جانباختگان حادثه تهران پرداختند.

اما متاسفانه در این بین نادر قاضی پور نماینده اصولگرای مجلس طی سخنانی بی ربط با یاد آوری حادثه قطار سمنان- مشهد – تبریز از تبعیض در حق جانباختگان آن حادثه سخن گفت؛ اظهاراتی که پیش از این در صفحات سطحی پان ترکیستی نیز مطرح شده بود.

وی در بین مردم عزادار ارومیه اظهار داشت که چرا برای مرگ “چند آتش نشان” عزای عمومی اعلام می کنند ولی برای جانباختن مردم در حادثه قطار، عزای عمومی اعلام نشد؟! 

این در حالی است که جانبختگان قطار تبریز-سمنان ربطی به حوزه نمایندگی قاضی پور ندارد ولی وی مانند همیشه در این مساله نیز دخالت کرد. قاضی پور روز گذشته نیز اظهارات غیرمسئولانه ای در حق مردم اهل سنت مهاباد بیان داشته بود که باعث تنش در منطقه شده است.

معلوم نیست چرا آقای قاضی پور اصولا در این برنامه شرکت کرده است ضمن اینکه در حادثه دردناک قطار هم در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شده بود.

 آذری ها ضمن یادآوری جایگاه آتش نشانان به آقای قاضی پور، به ایشان اطلاع می دهد که ماموران سازمان آتش نشانی در حین انجام وظیفه و خدمت رسانی  به هموطنانمان، جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند و این جانفشانی برای همیشه در یاد و خاطره ملت ایران جاودانه خواهد بود. این مهم تفاوت فاحشی با درگذشت عده ای از هموطنان در مسیر سفرهای زیارتی و سیاحتی دارد، هر چند که همه این حوادث هم به کام ملت ایران تلخ است اما سخنان بی ربطی از این دست تنها این تلخی را دو چندان می کند و به وحدت ملی کشور آسیب می زند!

مدتی است که برخی از نمایندگان مجلس مترصد فرصتی مانند اندوه های اجتماعی هستند تا به پمپاژ نفرت اجتماعی بپردازند.