توقیف چند رسانه نفرت پراکن در ارومیه: یولپرس،آچیق یول و چیچست توقیف شدند

۱۷ تیر, ۱۳۹۸
توقیف چند رسانه نفرت پراکن در ارومیه: یولپرس،آچیق یول و چیچست توقیف شدند

 

شورای عالی امنیت ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چند نشریه و سایت فعال در حوزه تجزیه طلبی و نفرت پراکنی قومی را توقیف کرد.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، سایت یولپرس به همراه هفته نامه آچیق یول به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی آقای بهرام جوادی از طرف دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و با حکم قضایی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد. این دستور توسط دادگاهی در ارومیه اجرایی گشت. یک روز بعد هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برخوردی قانونی دو رسانه فوق به همراه سایت خبری «چیچست خبر» را نیز توقیف و به دادگاه معرفی نمود. بر اساس قانون اساسی، یکی از وظایف اصل 178 اولین وظیفه شورای عالی امنیت ملی صیانت از منافع ملی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است.

این رسانه ها در راستای ایجاد گسل های قومی، تبلیغ تجزیه طلبی، ستایش از عناصر دستگیر شده تجزیه طلب و نفرت پراکنی علیه اقوام کرد، آشوری و ارمنی و حتی آذریها فعالیت می‌کردند. همچنین اخبار کذبی متعددی علیه مسئولان محلی در این رسانه ها منتشر شده بود.

توقیف این رسانه ها، با استقبال گسترده افکار عمومی روبرو شده است و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، از برخورد مقتدرانه و قانونی مسئولان با عناصری که آرامش روانی و سلامت سیاسی استان را تحت تاثیر برنامه های شوم خود قرار داده بودند، استقبال کرده اند.

بر اساس قانون مطبوعات اختلاف افکنی بین اقوام و آحاد اقشار جامعه ممنوع است. اعضای تحریریه یول پرس با شبکه های تجزیه طلب و برون مرز نیز در ارتباط نزدیک بودند. برای مثال هفته گذشته عیسی نظری وکیل یولپرس در گفتگو با شبکه گوناز تی.وی مدعی شد که ماموران محلی جمهوری اسلامی، ثروت ملی استان را غارت می کنند.